"They will deliver you up to councils, . . . yea and before governors and kings shall ye be brought for My sake, for a testimony to them and to the Gentiles." Matt. 10:17, 18, R. V. Persecution will spread the light. The servants of Christ will be brought before the great men of the world, who, but for this, might never hear the gospel. The truth has been misrepresented to these men. They have listened to false charges concerning the faith of Christ's disciples. Often their only means of learning its real character is the testimony of those who are brought to trial for their faith. Under examination these are required to answer, and their judges to listen to the testimony borne. God's grace will be dispensed to His servants to meet the emergency. "It shall be given you," says Jesus, "in that same hour what ye shall speak. For it is not ye that speak, but the Spirit of your Father which speaketh in you." As the Spirit of God illuminates the minds of His servants, the truth will be presented in its divine power and preciousness. Those who reject the truth will stand to accuse and oppress the disciples. But under loss and suffering, even unto death, the Lord's children are to reveal the meekness of their divine Example. Thus will be seen the contrast between Satan's agents and the representatives of Christ. The Saviour will be lifted up before the rulers and the people.


Den Store Mester kapitel 37. 238.     Fra side 354 i den engelske udgave.tilbage

De første evangelister.

De skal bringe jer for domstole, ..... også for landshøvdinger og konger skal I føres for min skyld til et vidnesbyrd for dem og hedningefolkene. Matt. 10,17-18. Lyset vil blive spredt videre ud gennem forfølgelse. Kristi tjenere vil blive ført frem for denne verdens store, som ellers måske aldrig ville komme til at høre evangeliet. Sandheden er blevet forvansket for disse mennesker. De har lyttet til falske beskyldninger med hensyn til Kristi disciples tro. Ofte findes deres eneste mulighed for at lære dens sande karakter i et vidnesbyrd fra dem, der er stillet for domstolen for deres tros skyld. Under forhørene kræves der, at de skal svare, og at deres dommere skal lytte til det vidnesbyrd, der bliver aflagt. Gud vil give sine tjenere nåde til at imødegå enhver kritisk situation. Det skal gives jer i samme stund, hvad I skal tale, siger Jesus. Thi det er ikke jer, som taler, men jeres Faders Ånd, som taler gennem jer. Når Guds Ånd oplyser hans tjeneres sind, vil sandheden blive forkyndt i al sin guddommelige kraft og skønhed. De, som forkaster sandheden, vil stå op for at anklage og undertrykke disciplene. Men under tab og lidelser, ja, selv om det gælder døden, skal Guds børn åbenbare den samme sagtmodighed som deres guddommelige forbillede. Således vil man kunne se forskellen mellem Satans medhjælpere og Kristi stedfortrædere. Frelseren vil blive ophøjet over for herskerne og folket.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.