But "see that ye refuse not Him that speaketh." Heb. 12:25. Jesus said, "None of those men which were bidden shall taste of My supper." They had rejected the invitation, and none of them were to be invited again. In rejecting Christ, the Jews were hardening their hearts, and giving themselves into the power of Satan so that it 237 would be impossible for them to accept His grace. So it is now. If the love of God is not appreciated and does not become an abiding principle to soften and subdue the soul, we are utterly lost. The Lord can give no greater manifestation of His love than He has given. If the love of Jesus does not subdue the heart, there are no means by which we can be reached.


Kristi lignelser kapitel 18. 242.     Fra side 236 i den engelske udgave.tilbage

»Gå ud ved vejene og ved gærderne«

Men, "tag jer i agt, at I ikke beder jer fri for ham, som taler." Jesus sagde: "Ingen af de mænd, som var indbudt, skal smage mit måltid." De havde sagt nej til indbydelsen, og ingen af dem ville blive indbudt igen. Ved at forkaste Kristus forhærdede jøderne deres hjerter og overgav sig i Satans magt, så at det ville være umuligt for dem at tage imod Guds nåde. Sådan er det også nu. Hvis vi ikke skønner på Guds kærlighed og ikke lader den blive en iboende kraft, der kan blødgøre og ydmyge os, vil vi gå fortabt. Herren kan ikke give noget tydeligere bevis på sin kærlighed, end han har gjort. Hvis ikke Jesu kærlighed kan vinde sejr i vore hjerter findes der ikke nogen anden måde, som vi kan frelses på.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.