But the teacher of sacred truth can impart only that which he himself knows by experience. "The sower sowed


Kristi lignelser kapitel 2. 27.     Fra side 42 i den engelske udgave.tilbage

»En sædemand gik ud for at så«

Men den lærer der underviser i den hellige sandhed, kan kun meddele det, som han kender af egen erfaring. Sædemanden såede: sin sæd. Kristus fremholdt sandheden, fordi han selv var sandheden. Hans egne tanker hans egen karakter og livserfaring blev udtrykt i hans undervisning. Det burde også være tilfældet med hans tjenere: de, der ønsker at fremholde ordet, bør først tilegne sig det gennem en personlig erfaring. De må vide, hvad det betyder at Kristus for dem er blevet visdom fra Gud, både retfærdighed og helliggørelse og forløsning. Når de fremholder Guds ord for andre, må de ikke gøre det ved at sige: "Lad os antage" eller: "Vi formoder "De må sige som apostlen Peter: "Det var ikke kløgtigt opdigtede fabler vi fulgte, men vi havde selv været øjenvidner til hans guddomsherlighed," Enhver Kristi tjener og enhver lærer burde kunne sige med den elskede Johannes: "Livet blev åbenbaret, og vi har set det og vidner om det og forkynder jer det, det evige liv, som var hos Faderen og blev åbenbaret for os."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.