"The husbandman waiteth for the precious fruit of the earth, and hath long patience for it, until he receive the early and latter rain." James 5:7. So the Christian is to wait with patience for the fruition in his life of the word of God. Often when we pray for the graces of the Spirit, God works to answer our prayers by placing us in circumstances to develop these fruits; but we do not understand His purpose, and wonder, and are dismayed. Yet none can develop these graces except through the process of growth and fruit bearing. Our part is to receive God's word and to hold it fast, yielding ourselves fully to its control, and its purpose in us will be accomplished.


Kristi lignelser kapitel 2. 49.     Fra side 61 i den engelske udgave.tilbage

»En sædemand gik ud for at så«

"Se, bonden bier på jordens dyrebare afgrøde og venter tålmodigt på den, til den har fået tidligregn og sildigregn." Således skal den kristne vente tålmodigt på, at Guds ord skal bære frugt i hans liv. Når vi beder om Åndens nådegaver besvarer Gud ofte vore bønner ved at sende os erfaringer i livet, der kan udvikle disse gaver men vi forstår ikke hans hensigt, og vi undres og bliver mismodige. Ingen kan dog udvikle disse nådegaver uden at vokse og bære frugt. Vor del består i at tage imod Guds ord og bevare det, idet vi overgiver os helt til dets ledelse, og da vil dets hensigt blive fuldbyrdet i os.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.