"And beside this, giving all diligence, add to your faith virtue; and to virtue knowledge; and to knowledge temperance; and to temperance patience; and to patience godliness; and to godliness brotherly kindness; and to brotherly kindness charity." 2 Peter 1:2-7.


Kristi lignelser kapitel 22. 288.     Fra side 282 i den engelske udgave.tilbage

Ord og gerninger

Dersom du trofast dyrker dit hjertes vingård, gør Gud dig til sin medarbejder og da vil du ikke blot have en gerning at udføre for dig selv, men også for andre. Idet Kristus lader vingården være et billede på menigheden, lærer han ikke, at vi kun skal lade vor sympati og gerning gælde vore egne. Herrens vingård skal udvides. Han ønsker at den skal strække sig til alle egne på jorden. Ligesom vi modtager undervisning og nåde af Gud, skal vi lade andre få del i kundskaben om, hvorledes de skal drage omsorg for de dyrebare planter På denne måde kan vi udvide Guds vingård. Gud venter at se beviser på vor tro, kærlighed og tålmodighed. Han ser efter om vi benytter enhver anledning til at blive dygtige arbejdere i hans vingård på jorden, så vi kan gå ind i Guds paradis, det Edenhjem, som Adam og Eva blev lukket ude af på grund af overtrædelse.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.