"Knock." We come to God by special invitation, and He waits to welcome us to His audience chamber. The first disciples who followed Jesus were not satisfied with a hurried conversation with Him by the way; they said, "Rabbi, . . . where dwellest Thou? . . . They came and saw where He dwelt, and abode with Him that day." John 1:38, 39. So we may be admitted into closest intimacy and communion with God. "He that dwelleth in the secret place of the Most High shall abide under the shadow of the Almighty." Psalm 91:1. Let those who desire the blessing of God knock and wait at the door of mercy with firm assurance, saying, For Thou, O Lord, hast said, "Everyone that asketh receiveth; and he that seeketh findeth; and to him that knocketh it shall be opened."


Med Mesteren på bjerget kapitel 6. 132.     Fra side 131 i den engelske udgave.tilbage

Ikke dom, men handling

»Bank på". Vi kommer til Gud efter særskilt indbydelse, og han venter på at kunne byde os velkommen ved vort foretræde for ham. De første disciple, der fulgte Jesus, lod sig ikke nøje med en hastig samtale med ham på vejen. De sagde: »Rabbi! ..... hvor bor du? ..... Da gik de med og så, hvor han boede, og de blev hos ham den dag.« Således kan også vi blive indført i den inderligste fortrolighed med Gud og i samfundet med ham. »Den, som bor i den højestes skjul, skal dvæle under den almægtiges skygge.« Lad den, der ønsker Guds velsignelse, banke på nådens dør og vente der i tryg forvisning og sige: For du, Herre, har sagt: »Thi hver, som beder, han får, og den, som søger, han finder, og den, som banker på, for ham skal der lukkes op. (Joh. 1,38-39; Sl. 91,1)

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.