Those who, standing in the forefront of the conflict, are impelled by the Holy Spirit to do a special work, will frequently feel a reaction when the pressure is removed. Despondency may shake the most heroic faith and weaken the most steadfast will. But God understands, and He still pities and loves. He reads the motives and the purposes of the heart. To wait patiently, to trust when everything looks dark, is the lesson that the leaders in God's work need to learn. Heaven will not fail them in their day of adversity. 175 Nothing is apparently more helpless, yet really more invincible, than the soul that feels its nothingness and relies wholly on God.


Profeter og konger kapitel 13. 88.     Fra side 174 i den engelske udgave.tilbage

Stilhed efter stormen

De mennesker, der står i forreste frontlinje og af Helligånden tilskyndes til at udføre en speciel gerning, vil ofte komme ud for en reaktion, når presset er forbi. Fortvivlelse kan få selv den mest heltemodige tro til at rokkes og den stærkeste vilje til at skælve. Men Gud forstår alt og viser stadig medfølelse og kærlighed. Han læser hjertets motiver og tanker. Lederne i Guds værk bør lære at vente tålmodigt og at bevare troen, når alt ser mørkt ud. Himmelen vil ikke svigte dem på modgangens dag, Ingen er tilsyneladende så håbløst stillet, men i virkeligheden så uovervindelig som den sjæl, der føler sin intethed, men stoler fuldt og fast på Gud.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.