Nothing but the righteousness of Christ can entitle us to one of the blessings of the covenant of grace. There are many who have long desired and tried to obtain these blessings, but have not received them, because they have cherished the idea that they could do something to make themselves worthy of them. They have not looked away from self, believing that Jesus is an all-sufficient Saviour. We must not think that our own merits will save us; Christ is our only hope of salvation. "For there is none other name under heaven given among men, whereby we must be saved." Acts 4:12.


Patriarker og profeter kapitel 38. 220.     Fra side 431 i den engelske udgave.tilbage

Rejsen uden om Edom

Intet andet end Kristi retfærdighed kan give os ret til nådens pagts velsignelser. Der er mange, som længe har ønsket og prøvet på at få disse velsignelser, men ikke opnået dem, fordi de har haft den opfattelse, at de selv kunne gøre noget for at blive værdige til dem. De har ikke set bort fra selvet og troet, at Jesus er en frelser, som formår alt. Vi må aldrig tro, at vi kan blive frelst ved vore egne fortjenester. Kristus er vort eneste håb om frelse, "Thi der er ikke under himmelen givet mennesker noget andet navn, hvorved vi kan frelses." Apg. 4, 12.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.