En appel til vore prædikanter og konferensebestyrelser kapitel 4. 34.     Fra side 34 i den engelske udgave.tilbage

Troens værk

Vore interesser og kræfter skal være med i forkyndelsesarbejdet om Kristus og ham korsfæstet, der bereder vejen for hans anden tilsynekomst. Opløft ham, Golgatas Menneske. Sæt jer selv i den guddommelige strøm, hvor I kan få himmelsk inspiration, for I må have den, og så pege den trætte og tungt betyngede, fattig og hjertebrudte forvirrede sjæl til Jesus, Kilden for al åndelig styrke. Vær trofaste vagtfolk- der fremholder hans pris, som har kaldt jer ud af mørke til hans forunderlige lys. Fortæl dem med pen og stemme, at Jesus lever for at gøre mellemkomst for os. Tiden går; og enden er nær. Vi må arbejde så længe det er dag. I kan forene jer med den store Mesterarbejder; vi kan følge den selvfornægtende Genløser gennem hans pilgrimsfærd af uforlignelig kærlighed på jorden. Jesus kom for at ophøje loven og gøre den ærværdig. Han ophøjede Guds lov, og bevidner dens uforanderlige karakter; og idet vi proklamerer Guds lov, kan vi se på Jesus, og trøstes med forvisningen: »Se, jeg er med alle dage, helt til verdens ende.« Den samme Jesus som vandrede med sine disciple, som underviste dem på jorden, som sled og led med sin menneskelige natur, er med os med sin guddommelige kraft. Han er ved vor højre hånd der hjælper os i enhver nødssitutation. Opløft Jesus, og åbenbar det bibelske fundament for vor tro.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.