Særlige vidnesbyrd til vore prædikanter. Serie A 2a kapitel 2. 15.     Fra side 15 i den engelske udgave.tilbage

Behov for guddommelig kraft og visdom

Kan vi ikke gøre mere for menighederne, så de vækkes til at bruge det lys der allerede er givet? Gud har udpeget ethvert menneske hans arbejde. Den mest beskedne såvel som den mægtigste har været begavet med påvirkninger som skulle vidne på Herrens side, og de skulle hellige deres talenter til ham, i ethvert arbejde på hans udpegede pligter. Herren forventer at enhver gør sit bedste. Når lyset skinner ind i hjertet, forventer han at vores arbejde svarer til vores lys, for at være i overensstemmelse med målene for Kristi fylde som vi har modtaget. Jo mere vi bruger vort kendskab og prøver vore kræfter, jo mere kendskab skal vi have, jo mere kraft skal vi erhverve for at gøre mere og bedre arbejde. Vore talenter er ikke vore egne, de er Herrens ejendom med hvilke vi skal handle. Vi står til ansvar for brugen eller misbrugen af Herrens goder. Gud kalder på mennesker til at investere deres betroede talenter, så når Mesteren kommer kan han modtage hans egne med renter. Med hans eget blod har Kristus købt os som hans tjenere. Skal vi tjene ham? Skal vi nu studere for at bifalde os selv til Gud? Skal vi vise ved vore handlinger at vi er tjenere af hans Nåde? Enhver anstrengelse lægges frem for mesteren, tilskyndet af et rent, oprigtigt hjerte, vil det blive et vellugtene offer for ham.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.