Særlige vidnesbyrd til vore prædikanter. Serie A 2a kapitel 3. 19.     Fra side 19 i den engelske udgave.tilbage

Tilbage til den første kærlighed

Gud har givet os Jesus, og i ham er Gudsåbenbaringen. Vor forløser siger: »Om nogen elsker mig, vil han holde fast ved mit ord; og min Fader skal elske ham, og vi skal komme til ham og tage bolig hos ham.« »Men I skal lade det, I har hørt fra begyndelsen, blive i jer. Hvis det, I har hørt fra begyndelsen, bliver i jer, bliver I også i Sønnen og Faderen.« Hvis vi kender Gud, og Jesus Kristus som han har sendt, vil usigelig glæde komme til sjælen. Oh, hvor vi behøver den guddommelige nærværelse! Enhver arbejder skulle udånde hans bøn for Helligåndens dåb til Gud. Grupper skulle samles til at kalde Gud efter speciel hjælp, for himmelsk visdom, så Guds folk kan vide hvordan arbejdet planlægges og udtænkes og udføres. Mennesker skulle især bede om at Herren vil udvælge sine repræsentanter, og døbe hans missionærer med Helligånden. I ti dage bad disciplene før pinsens velsignelse kom. De behøvede hele denne tid for at få dem til en forståelse af hvad det betød at ofre en hengiven bøn, der drager nærmere og nærmere til Gud, og ydmyger deres hjerter for Gud, og ved tro betragter Jesus, og bliver forvandlet til hans billede. Da velsignelsen kom, fyldte den hele stedet hvor de var forsamlet, og, udrustet med kraft, gik de frem for at gøre et betydningsfuldt arbejde for Mesteren.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.