Særlige vidnesbyrd til vore prædikanter. Serie A 2b kapitel 1. 108.     Fra side 108 i den engelske udgave.tilbage

Fare for at blive verdslige i Guds værk.

Herrens øjne var rettet mod folk i sorg blandet med mishag og disse ord blev talt: »Men jeg har det imod dig, at du har svigtet din første kærlighed. Kom derfor i hu, hvorfra du er faldet, og omvend dig og gør de samme gerninger som i den første tid; ellers kommer jeg over dig og flytter din lysestage fra dens plads, hvis du ikke omvender dig.« Han som græd over det forhærdede Israel, som ikke kendte til Gud, og Kristus deres Forløser, Han så på værkets hjerte i Battle Creek. Folk var i stor fare, men nogle vidste det ikke. Vantro og hårdhjertethed forblændede deres øjne, og de stolede på menneskelig visdom, for at få vejledning til de vigtigste interesser i Guds sag om forlagsarbejdet. I svagheden i den menneskelige dømmekraft, samlede mænd sig i deres begrænsede retningslinjer, medens Guds vilje, Guds veje og råd, ikke blev hjemsøgt som undværlige. Hårdnakkede mennesker, en stålsat vilje, både i og uden for kontoret, svorede sig sammen, opdat på at gennemføre visse forhåndsregler i efter deres egen dømmekraft. Jeg sagde til dem: »Du kan ikke gøre dette. Kontrollen af disse store interesser kan ikke brydes helt med dem som tydeliggør at de kun har lidt erfaring med Guds ting, og har ikke en åndelig dømmekraft. Guds folk ud over vore rækker må ikke, på grund af forkert ledelse fra fejlende mennesker, få rystet deres tillid til de vigtige interesser i værkets store hjerte, som har en afgjort indflydelse på vore menigheder i de Forenede Stater og i de fremmede lande. Hvis I lægger hånd på forlagsarbejdet, dette store Guds redskab, for at give det jeres form og påskrift, vil I finde at det er farligt for jeres egne sjæle, og katastrofalt for Guds værk. Det vil være som en synd i Guds øjne som det var en synd for Uzzah da han rak sin hånd ud for at støtte arken. Der er dem som er gået ind i andre menneskers arbejde, og alt som Gud forlanger af dem er at handle retfærdigt, at elske barmhjertighed og vandre ydmygt med Gud, og arbejde samvittighedsfuldt som mennesker der er ansat til at gøre det, de har fået betroet i deres hænder. Nogle har ikke gjort dette, sådan som deres gerninger bevidner. Uanset hvilken position de har, uanset deres ansvar, om de har lige så meget magt som Akab havde, vil de finde at Gud er over dem, at Hans suverænitet er overlegen.«

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.