Særlige vidnesbyrd til prædikanter og medarbejdere — Serie A nr. 3 kapitel 12. 44.     Fra side 44 i den engelske udgave.tilbage

Overholdelse af sabbaten

Passende hensyntagen
Det er ikke Guds vilje at nogen af hans tjenere skal foretage sig noget forhastet eller tage kortsynede synspunkter. Han vil have dem til at vente, og vise passende hensyntagen. Enhver udvikling skulle gøres med klog betænksomhed, og under megen bøn. Så vil vore brødre have en mere jævn og rolig erfaring, og vil blive i stand til at være til større gavn vor folket; for Herrens herlighed vil blive deres løn. Vores eneste sikkerhed vil hele tiden være at søge visdom for Gud, ved at omhyggeligt at veje enhver sag med megen frygt og bæven, for at der i arbejdet skal bringes lys og ikke menneskers svaghed. Men Gud har lovet at give dem lys der søger ham af hele hjertet. Hvis vi vil vente tålmodigt og fromt vil han lede vore beslutninger og åbne mange døre for håb og arbejde. Den store Hærgeneral vil lede ethvert slag for hans sags fremme. Han vil være hans folks leder i de farlige kampe hvori de skal involveres, hvis underlederne og underhyrderne vil gøre deres fastlagte arbejde, og lytte til stemmen der siger: »Her er vejen I skal gå!« »Den, som følger mig, skal aldrig vandre i mørket.« Hvilken stor trøst dette løfte skal være for os! Vi kan vandre i lyset som han er i lyset. Lad mennesket til hvem Gud har betroet store ansvar være helt sikre på at de følger den Store Leder, Kristus, og tilskynd dem ikke efter deres egne naturlige stemninger. Vi vil kun være sikre når vi indvier os selv til Gud og ser hen til Jesus, og længes efter at arbejde på hans plan. Vi kan følge mange slags lys, men der er kun et lys som det vil være sikkert for dem at følge. Vær sikker at du følger Jesus hvor end han end går. Lad ingen gå for ud for Kristus, men vent på befalingen, »følg mig«. Lad vore ledere være mistroiske i deres egne råd, fra deres egne ærgerrige indbildninger. Lad dem ikke regne med at deres egen optændings gnist er det sande lys, ellers finder de efter en stund ud af, at i stedet for at følge den himmelske ledestjerne, følger de en upålidelig leder.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.