Vidnesbyrd til menigheden med advarende og belærende budskaber til syvendags adventister kapitel 14. 64.     Fra side 64 i den engelske udgave.tilbage

Drag ud og skil jer ud

Det otteoghalvtredsindstyvende kapitel i Esajas har en undervisning til nutiden: "Råb højt spar ikke din strube, løft din røst som basunen, forkynd mit folk dets brøde og Jakobs hus deres synder!" Gud accepterer ikke Dr. Kellogg som Sin medarbejder, medmindre han vil bryde med Satan. Værket ville være forhindret, sådan som det er de sidste år, hvis Dr Kellogg var et omvendt menneske. "Kom," kalder jeg, "Drag ud og skil jer ud fra Ham og hans allierede, som han har gennemsyret." Jeg giver nu budskabet som Gud har givet mig det, at give det til alle, som hævder at tro sandheden: "Drag ud fra dem, og skil jer ud," ellers vil de, når de retfærdiggør deres fejl og tilrettelægger bedraget, fortsætte med at være sjælenes ruin. Vi kan ikke tillade os at være på den forkerte siden. Vi kan ikke tillade os at dække sandheden til med videnskabelige problemstillinger. Vil opfordrer til at der sker afgjorte forandringer, og ikke længere sættes anstødstene for fødderne af Guds folk. Lad enhver sjæl tage evangeliets sko på. Lad enhver sjæl bede og arbejde, sætte deres fødder på det fundament som Kristus har lagt, da han gav Sit liv for verdens liv.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.