Under no circumstances should the teacher manifest partiality. To favor the winning, attractive pupil, and be critical, impatient, or unsympathetic toward those who most need encouragement and help, is to reveal a total misconception of the teacher's work. It is in dealing with the faulty, trying ones that the character is tested, and it is proved whether the teacher is really qualified for his position.


Uddannelse kapitel 32. 280.     Fra side 278 i den engelske udgave.tilbage

Forberedelse

Læreren burde under ingen omstændigheder give udtryk for partiskhed. At begunstige den elskværdige, indtagende elev og være kritisk, utålmodig eller uvenlig over for dem, der mest trænger til opmuntring og hjælp, er en fuldkommen forkert opfattelse af lærerens opgave. Det er ved at tage sig af de fejlende og vanskelige, at karakteren sættes på prøve, og det vil vise sig, om læreren virkelig er sin stilling voksen.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.