Number Twelve—Testimony for the Church Chapter 86—Address to the Young Young Sabbathkeepers are given to pleasure seeking. I saw that there is not one in twenty who knows what experimental religion is. They are constantly grasping after something to satisfy their desire for change, for amusement; and unless they are undeceived and their sensibilities aroused so that they can say from the heart, “I count all things but loss for the excellency of the knowledge of Christ Jesus my Lord,” they are not worthy of Him and will come short of everlasting life. The young, generally, are in a terrible deception, and yet they profess godliness. Their unconsecrated lives are a reproach to the Christian name; their example is a snare to others. They hinder the sinner, for in nearly every respect they are no better than unbelievers. They have the word of God, but its warnings, admonitions, reproofs, and corrections are unheeded, as are also the encouragements and promises to the obedient and faithful. God’s promises are all on condition of humble obedience. One pattern only is given to the young, but how do their lives compare with the life of Christ? I feel alarmed as I witness everywhere the frivolity of young men and young women who profess to believe the truth. God does not seem to be in their thoughts. Their minds are filled with nonsense. Their conversation is only empty, vain talk. They have a keen ear for music, and Satan knows what organs to excite to animate, engross, and charm the mind so that Christ is not desired. The spiritual longings of the soul for divine knowledge, for a growth in grace, are wanting. {1T 496.1}


Vidnesbyrd for menigheden bind 1 kapitel 86. 496.     Fra side 496 i den engelske udgave.tilbage

Vidnesbyrd 12 (1867)
En henvendelse til de unge

(496) Unge sabbatsholdere er tilbøjelige til at søge fornøjelser. Jeg så at der ikke var én blandt tyve, som ved hvad erfaringsreligion er. De higer hele tiden efter deres ønske om forandring og morskab; og medmindre de ubedragede og er vågne nok til at sige af hjertet: "jeg vil miste alt, for det gode kendskab til Jesus Kristus min Herre", er de ham ikke værdige og vil lukkes ude fra evigt liv. I almindelighed er de unge i et forfærdeligt bedrag og de vedkender sig alligevel at være gudfrygtige. Deres uhellige liv er en skamplet på det kristne navn, deres eksempel er en fælde for andre. De sætter hindringer for synderen, for i næsten alt er de ikke bedre end de ikke-troende. De har Guds ord, men dets advarsler, formaninger og irettesættelser lades upåagtet, ligesom opmuntring og løfter for de lydige og trofaste er. Alle Guds løfter er på betingelse af ydmyg lydighed. Kun ét forbillede er givet til de unge, men hvordan måler deres liv sig med Kristi liv? Jeg føler mig urolig, når jeg ser den overfladiskhed overalt, som unge mænd og kvinder, der bekender sig til at tro, virkelig udviser. Det lader ikke til at Gud er i deres tanker. Deres tanker er fyldt med dumheder. Deres tale er intetsigende, tom tale. (497) Deres ører er ivrige efter musik og Satan ved hvad der skal til, for at opildne og beslaglægge sindet, så de ikke har lyst til Kristus. Sjælens åndelige længsel efter guddommelig kundskab og efter vækst i nåden, mangler.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.