Christians will have new scenes and new trials to pass through where past experience cannot be a sufficient guide. We have greater need to learn of the divine Teacher now than at any other period of our lives. And the more experience we gain, the nearer we draw toward the pure light of heaven, the more shall we discern in ourselves that needs reforming. We may all do a good work in blessing others if we will seek counsel of God and follow on in obedience and faith. The path of the just is progressive, from strength to strength, from grace to grace, and from glory to glory. The divine illumination will increase more and more, corresponding with our onward movements, qualifying us to meet the responsibilities and emergencies before us. {3T 542.2}


Vidnesbyrd for menigheden bind 3 kapitel 47. 542.     Fra side 542 i den engelske udgave.tilbage

Menneskets pligt over for sine medmennesker

Kristne må gennemleve nye forhold og nye prøvelser, hvor tidligere erfaringer ikke kan være en tilstrækkelig vejleder. Og nu mere end i nogen anden tidsperiode i vort liv trænger vi til at lære af den guddommelige mester. Jo mere erfaring vi opnår, jo mere vi nærmer os himmelens rene lys, desto mere vil vi opdage hos os selv, som trænger til at forandres. Vi kan alle gøre en god gerning til velsignelse for andre, dersom vi vil søge råd hos Gud og efterstræbe lydighed og tro. Den retfærdiges sti er fremadskridende, fører fra kraft til kraft, fra nåde til nåde og fra herlighed til herlighed. Det guddommelige lys vil tiltage mere og mere i forhold til vor fremgang og gøre os skikkede til de ansvar og de tilfældige vanskeligheder, der forestår os.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.