The week following the camp meeting my labors in speaking, praying, and writing testimonies were more taxing than during the meeting. Two or three meetings were held each day in behalf of our ministers. These were of intense interest and of great importance. Those who bear this message to the world should have a daily experience in the things of God and be in every sense converted men, sanctified through the truth which they present to others, representing in their lives Jesus Christ. Then, and not till then, will they be successful in their work. Most earnest efforts were made to draw nigh to God by confession, humiliation, and prayer. Many said that they saw and felt the importance of their work as ministers of Christ as they had never seen and felt it before. Some felt deeply the magnitude of the work and their responsibility before God, but we longed to see a greater manifestation of the Spirit of God. I knew that when the way was cleared the Spirit of God would come in, as on the Day of Pentecost. But there were so many at such a distance from God that they did not seem to know how to exercise faith. {4T 302.4}


Vidnesbyrd for menigheden bind 4 kapitel 25. 302.     Fra side 302 i den engelske udgave.tilbage

Vidnesbyrd 28 (1879)
Erfaring og arbejde

Den efterfølgende uge, blev arbejdet med tale, (303) bøn og nedskrivning af vidnesbyrd mere belastende end under mødet. To eller tre møder blev afholdt hver dag for vore prædikanters skyld. Disse var af stor interesse og meget vigtige. Dem, som frembærer dette budskab til verden, bør have en daglig erfaring med Guds sager og i enhver forstand omvendte mennesker, helliget ved sandheden, som de overbringer andre, fremstille Jesus Kristus i deres liv. Da og ikke før, vil de få held med deres arbejde. Der blev gjort det alvorligste arbejde for at drages nærmere til Gud, ved bekendelse, ydmygelse og bøn. Mange sagde at de så og mærkede vigtigheden af deres arbejde, som Kristi tjenere, som de aldrig før havde set og følt. Nogle mærker arbejdets storhed dybt og deres ansvar over for Gud, men vi længes efter at se en større manifestation af Guds Ånd. Jeg vidste at når vejen var ryddet, ville Guds Ånd komme ind, ligesom på pinsefestens dag. Men der var så mange i så stor afstand fra Gud, at de ikke lod til at vide, hvordan tro udvises.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.