As I see the wants in young churches, as I see and realize their great need of vital godliness and their deficiency in true religious experience, my heart is sad. I know that those who bear the message of truth to them do not properly instruct them on all points essential to the perfection of a symmetrical character in Christ Jesus. These things may be neglected too long by the teachers of the truth. Speaking of the gospel, Paul says: “Whereof I am made a minister, according to the dispensation of God which is given to me for you, to fulfill the word of God, even the mystery which hath been hid from ages and from generations, but now is made manifest to His saints: to whom God would make known what is the riches of the glory of this mystery among the Gentiles [mark the explanation of the mystery]; which is Christ in you, the hope of glory: whom we preach, warning every man and teaching every man in all wisdom; that we may present every man perfect in Christ Jesus: whereunto I also labor, striving according to His working, which worketh in me mightily.” {4T 314.2}


Vidnesbyrd for menigheden bind 4 kapitel 27. 314.     Fra side 314 i den engelske udgave.tilbage

Henvendelse til prædikanter

Når jeg ser manglerne i unge menigheder, når jeg ser og erkender deres store behov for vital gudsfrygt og deres mangel på sand religiøs erfaring, bedrøves mit hjerte. Jeg ved at dem, som frembærer sandhedens budskab til dem, ikke belærer dem ordentlig med alt, der er nødvendigt for at udvikle en velsymmetrisk karakter i Kristus Jesus. Dette er blevet forsømt for længe af sandhedens lærere. Om evangeliet siger Paulus: »Thi dens tjener er jeg blevet ifølge den husholdergerning fra Gud, som blev mig givet, at jeg overalt skal forkynde jer Guds ord, den hemmelighed, der har været skjult igennem alle tider og slægter, men nu er blevet åbenbaret for hans hellige; for dem ville Gud kundgøre, hvilken rigdom på herlighed denne hemmelighed rummer blandt hedningerne, [bemærk hemmeligheden udlægges] nemlig Kristus i jer, herlighedens håb. Ham forkynder vi, idet vi påminder ethvert menneske og lærer ethvert menneske med al visdom, for at vi kan fremstille ethvert menneske som fuldkomment i Kristus. Det er også det, jeg arbejder og kæmper for med hans kraft, som virker mægtigt i mig."

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.