Wealth is a power with which to do good or to do evil. If it is rightly used it becomes a source of continual gratitude, because the gifts of God are appreciated and the Giver acknowledged by using them as God intended they should be used. Those who rob God by withholding from His cause and from the suffering poor will meet His retributive justice. Our heavenly Father, who has given us in trust every good gift, pities our ignorance, our frailty, and our hopeless condition. In order to save us from death, He freely gave His beloved Son. He claims from us all that we claim as our own. A neglect of His suffering poor is a neglect of Christ, for He tells us that the poor are His representatives on earth. Pity and benevolence shown to them are accepted of Christ as if shown to Him. {4T 620.1}


Vidnesbyrd for menigheden bind 4 kapitel 61. 620.     Fra side 620 i den engelske udgave.tilbage

Verdenskærlighed

Rigdom er en magt, der kan gøres meget godt med eller meget ondt med. Hvis den bruges rigtig bliver den kilde til stadig taknemmelighed, fordi Guds gaver påskønnes og Giveren anerkendes ved at bruge dem som Gud havde planlagt de skulle bruges. Dem som frarøver Gud ved at tilbageholde noget fra hans sag og fra lidende fattige, vil møde hans gengældelsesdom. Vor himmelske Fader, som har betroet os enhver god gave, ynkes over vor uvidenhed, vor svaghed og vor håbløse tilstand. For at redde os fra død, har han frit givet sin elskede Søn. Han kræver alt af os, som vi kræver som vort eget. En forsømmelse af hans lidende fattige, er en forsømmelse af Kristus, for han siger os at de fattige er hans repræsentanter på jorden. Medynk og godgørenhed imod de fattige, antages af Kristus, som var det imod ham.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.