Persons of little talent, if faithful in keeping their hearts in the love of God, may win many souls to Christ. Harlan Page was a poor mechanic of ordinary ability and limited education; but he made it his chief business to seek to advance the cause of God, and his efforts were crowned with marked success. He labored for the salvation of his fellow men in private conversation and in earnest prayer. He established prayer meetings, organized Sunday schools, and distributed tracts and other religious reading. And on his deathbed, with the shadow of eternity resting upon his countenance, he was able to say: “I know that it is all of God’s grace, and not through any merit of anything that I have done, but I think I have evidence that more than one hundred souls have been converted to God through my personal instrumentality.” {5T 307.3}


Vidnesbyrd for menigheden bind 5 kapitel 32. 307.     Fra side 307 i den engelske udgave.tilbage

Troskab og udholdenhed nødvendig

[Mindre talentfulde personer kan vinde mange mennesker for Kristus, når de trofast bliver i Guds kærlighed. Harlan Page var en fattig håndværker, almindelig begavet og med begrænset uddannelse; han gjorde det til sit vigtigste arbejde at gøre noget for at fremme Guds sag og det var tydeligt, at hans anstrengelser blev kronet med held. Han virkede for sine medmenneskers frelse gennem personlige samtaler og alvorlig bøn. Han startede bedemøder, organiserede søndagsskoler og uddelte traktater og anden kristelig litteratur. Og med evighedens skygge over sit ansigt kunne han sige på sit dødsleje: "Jeg (308) ved, at det alt er af Guds nåde og ikke ved nogen fortjeneste af det, som jeg har gjort, men jeg tror nok, der er beviser for, at mere end et hundrede sjæle er blevet omvendt til Gud gennem min personlige medvirken." I Mesterens Tjeneste side 122]

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.