Never before had Isaiah realized so fully the greatness of Jehovah or His perfect holiness; and he felt that in his human frailty and unworthiness he must perish in that divine presence. “Woe is me!” he cried; “for I am undone; because I am a man of unclean lips, and I dwell in the midst of a people of unclean lips: for mine eyes have seen the King, the Lord of hosts.” But a seraph came to him to fit him for his great mission. A living coal from the altar was laid upon his lips with the words: “Lo, this hath touched thy lips; and thine iniquity is taken away, and thy sin purged.” And when the voice of God was heard saying, “Whom shall I send, and who will go for us?” Isaiah with holy confidence responded, “Here am I; send me.” {5T 750.2}


Vidnesbyrd for menigheden bind 5 kapitel 90. 747.     Fra side 747 i den engelske udgave.tilbage

Ordet blev kød

Foreningen af det guddommelige og det menneskelige, som den blev åbenbaret i Kristus, forekommer også i Bibelen. De åbenbarede sandheder er alle »indblæst af Gud«, men de udtrykkes dog med menneskelige ord og er afpassede efter menneskers behov. Således kan det siges om Guds bog, som det blev sagt om Kristus, at »Ordet blev kød og tog bolig iblandt os.« Og så langt fra at rumme et argument imod Bibelen burde denne kendsgerning styrke troen på den som Guds ord. De, der fælder dom angående Skriftens inspiration ved at antage visse dele som guddommelige, medens de forkaster andre dele som menneskelige, overser den kendsgerning, at Kristus, den guddommelige, tog del i vor menneskelige natur, for at han måtte kunne nå menneskene. I Guds gerning til menneskets genløsning er guddommelighed og menneskelighed sammensluttet.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.