“Each lesson opened with a general exercise, which was followed by the class studies; and at the close all assembled for a brief review and song. In the opening exercises, after the song and prayer, the motto and all the memory verses previously learned were recited, either in concert or individually, or both. A short, appropriate reading or recitation was given by one of the children who had previously volunteered to prepare it. The ‘Scripture alphabet’ was learned and recited by the children, each choosing his own letter and verse. The selection and learning of the verses were done at home, and these responsibilities placed upon the children proved an additional incentive for them to be present the following day and to be regular in attendance. {6T 106.4}


Vidnesbyrd for menigheden bind 6 kapitel 10. 106.     Fra side 106 i den engelske udgave.tilbage

Børnenes møder og menighedsskoler

"Hver lektie startede med almindelige opgaver, som blev fulgt op af klassestudier; og til sidst blev alle samlet til et kort resumé og sang. Ved åbningsmøderne, efter sang og bøn, blev mottoet og de tidligere udenadsvers gentaget, enten i (107) kor eller enkeltvis. En af børnene gav en kort passende oplæsning eller opremsning, som forud havde tilbudt det. "Bibelalfabetet" blev lært og remset op af børn, hver valgte sit eget bogstav og vers. Udvælgelsen og indlæringen af versene, blev gjort derhjemme og disse ansvar på børnene viste sig at være en yderligere opmuntring for dem, til at være der den efterfølgende dag og møde stabilt.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.