Character and Work of TeachersThe work done in our schools is not to be like that done in the colleges and seminaries of the world. In the grand work of education, instruction in the sciences is not to be of an inferior character, but that knowledge must be considered of first importance which will fit a people to stand in the great day of God’s preparation. Our schools must be more like the schools of the prophets. They should be training schools, where the students may be brought under the discipline of Christ and learn of the Great Teacher. They should be family schools, where every student will receive special help from his teachers as the members of the family should receive help in the home. Tenderness, sympathy, unity, and love are to be cherished. There should be unselfish, devoted, faithful teachers, teachers who are constrained by the love of God and who, with hearts full of tenderness, will have a care for the health and happiness of the students. It should be their aim to advance the students in every essential branch of knowledge. {6T 152.1}


Vidnesbyrd for menigheden bind 6 kapitel 19. 152.     Fra side 152 i den engelske udgave.tilbage

Læreres karakter og gerning

(152) [Det arbejde, der udføres i vore skoler, skal ikke ligne det, som bliver udført i verdens højere læreanstalter. I uddannelsens herlige gerning, skal undervisningen i de boglige fag ikke være af ringere art; men den kundskab, der skal berede et folk til at bestå på Guds den store dag, må tillægges større betydning end alt andet. Vore skoler skal have større lighed med profeternes skoler. De bør være læreanstalter, hvor eleverne kan ledes ind under Kristi disciplin og blive undervist af den store Lærer. De bør være familie-skoler, hvor hver elev får særskilt hjælp af sine lærere, ligesom medlemmerne i en familie bør få hjælp i hjemmet. Ømhed, medfølelse, enighed og kærlighed skal opelskes. Der bør være uegennyttige, gudhengivne, trofaste lærere, som tvinges af Guds kærlighed og som med hjerter fulde af ømhed, vil tage sig af elevernes sundhed og lykke. Deres mål må være at hjælpe eleverne fremad i enhver væsentlig kundskabsgren.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.