By pen and voice give due honor to God. Sanctify the Lord God in your hearts and be ready always to give to every man that asks you a reason of the hope that is in you with meekness and fear. Will the teachers in our schools understand this? Will they take the word of God as the lessonbook able to make them wise unto salvation? Will they impart this higher wisdom to students, giving them clear and accurate ideas of truth, that they may be able to present these ideas to others? It may seem that the teaching of God’s word has but little effect upon many minds and hearts; but if the teacher’s work has been wrought in God, some lessons of divine truth will linger in the memory of even the most careless. The Holy Spirit will water the seed sown, and often it will spring up after many days and bear fruit to the glory of God. {6T 159.2}


Vidnesbyrd for menigheden bind 6 kapitel 19. 159.     Fra side 159 i den engelske udgave.tilbage

Læreres karakter og gerning

Giv Gud tilbørlig ære ved pen og stemme. Helliggør Herren Gud i jeres hjerter og vær altid parat til at give ethvert menneske, som efterspørger jer om det begrundede håb som I har, når de spørger i ydmyghed og frygt. Ville lærerne på vore skoler dog forstå dette? Ville de dog tage Guds ord, som lektiebog der gør dem kloge på frelse? Ville de dog tildele denne højere visdom til studerende og give dem klarere og præcise idéer om sandheden, så de er i stand til at overbringe disse idéer til andre? Det kan virke som om, Guds ords undervisning kun har lille effekt på manges sind og hjerter; men hvis lærernes værk er blevet udarbejdet hos Gud, vil nogle lektier, i guddommelig sandhed, blive i hukommelsen, endog hos den mest letsindige. Helligånden vil vande det såede frø og vil ofte spire op efter mange dage og bære frugt til Guds ære.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.