Teachers should lead students to think, and clearly to understand the truth for themselves. It is not enough for the teacher to explain or for the student to believe; inquiry must be awakened, and the student must be drawn out to state the truth in his own language, thus making it evident that he sees its force and makes the application. By painstaking effort the vital truths should thus be impressed upon the mind. This may be a slow process; but it is of more value than rushing over important subjects without due consideration. God expects His institutions to excel those of the world; for they are His representatives. Men truly connected with God will show to the world that a more than human agent is standing at the helm. {6T 154.1}


Vidnesbyrd for menigheden bind 6 kapitel 19. 154.     Fra side 154 i den engelske udgave.tilbage

Læreres karakter og gerning

Lærere bør lede eleverne til at tænke og til selv at forstå sandheden klart. Det er ikke nok, at læreren forklarer og at eleven tror; forskertrangen må vækkes og eleven må ledes til at udtrykke sandheden med sine egne ord og således gøre det klart, at han indser dens vægt og gør anvendelse deraf. Ved omhyggelig anstrengelse bør de livsvigtige sandheder således indprentes i sindet. Dette kan måske blive en langsom fremgangsmåde; men den er mere værd end en hastig gennemgang af vigtige emner uden tilbørlig overvejelse. Gud forventer, at hans institutioner skal overgå verdens; for de er hans repræsentanter. Mænd, der har en sand forbindelse med Gud, vil vise verden, at et mere end menneskeligt redskab, står ved roret.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.