Industrial ReformBecause difficulties arise, we are not to drop the industries that have been taken hold of as branches of education. While attending school the youth should have an opportunity for learning the use of tools. Under the guidance of experienced workmen, carpenters who are apt to teach, patient, and kind, the students themselves should erect buildings on the school grounds and make needed improvements, thus by practical lessons learning how to build economically. The students should also be trained to manage all the different kinds of work connected with printing, such as typesetting, presswork, and book binding, together with tentmaking and other useful lines of work. Small fruits should be planted, and vegetables and flowers cultivated, and this work the lady students may be called out of doors to do. Thus, while exercising brain, bone, and muscle, they will also be gaining a knowledge of practical life. {6T 176.1}


Vidnesbyrd for menigheden bind 6 kapitel 22. 176.     Fra side 176 i den engelske udgave.tilbage

Industriel reform

(176) Fordi der opstår vanskeligheder, skal vi ikke nedlægge de industrielle foretagender, der er blevet påbegyndt som led i uddannelsen. Under skoleopholdet bør de unge få en anledning til at lære brugen af værktøj. Under ledelse af erfarne arbejdere, bygningshåndværkere, der er skikkede til at undervise og er tålmodige og venlige, bør eleverne selv opføre bygninger på skolens grund og foretage nødvendige forbedringer og således ved praktisk undervisning lære at bygge på en økonomisk måde. Eleverne bør tillige oplæres til at forestå alle de forskellige arbejder i et bogtrykkeri, såsom sætning, trykning, bogindbinding, teltmageri og andre nyttige arbejdsgrene. Der bør plantes frugtbuske og dyrkes grønsager og blomster og her kan kvindelige elever sættes til at udføre arbejde udendørs. Medens de således sætter hjerne, knogler og muskler i virksomhed, vil de samtidig tilegne sig kundskaber vedrørende det praktiske liv.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.