Often the result of such a course is a disproportionate development of the faculties. The student does not understand the weak points of his character; he does not realize his own deficiencies. By depending on others he loses an experience of practical life that it will be difficult for him to recover. He does not learn self-reliance. He does not learn how to exercise faith. True faith will enable the soul to rise out of an imperfect, undeveloped state and understand what true wisdom is. If students will develop brain, bone, and muscle harmoniously, they will be better able to study and better qualified to cope with the realities of life. But if they follow their own erroneous ideas as to what constitutes education, they will not become self-made, all-round men and women. {6T 218.1}


Vidnesbyrd for menigheden bind 6 kapitel 25. 218.     Fra side 218 i den engelske udgave.tilbage

Skolens ledelse og økonomi

Følgen af en sådan fremgangsmåde er ofte en uligevægtig udvikling af åndsevnerne. Eleven forstår ikke de svage punkter i sin karakter; han indser ikke sine egne mangler. Ved at lide på andre, går han glip af en praktisk livserfaring, som det vil falde ham vanskeligt at indhente. Han lærer ikke selvhjælp. Han lærer ikke at øve tro. Sand tro vil sætte sjælen i stand til at stige op fra en ufuldkommen, uudviklet tilstand til forståelse af, hvad sand visdom er. Hvis eleverne vil lade hjernen hånd og muskler få en ligelig udvikling, vil de være bedre i stand til at studere og bedre skikkede til at kæmpe med livets realiteter. Men følger de deres egne urigtige begreber om, hvad der udgør en sand uddannelse, vil de ikke opnå at blive selvstændige, alsidige mænd og kvinder. Vejl f menigh bd. 2 side 372-391]

------------
Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.