To our ministers, physicians, teachers, and all others engaged in any line of service for the Master, I have a message to bear. The Lord bids you to come up higher, to reach a holier standard. You must have an experience much deeper than you have yet even thought of having. Many who are already members of God’s great family know little of what it means to behold His glory and to be changed from glory to glory. Many of you have a twilight perception of Christ’s excellence, and your souls thrill with joy. You long for a fuller, deeper sense of the Saviour’s love. You are unsatisfied. But do not despair. Give to Jesus the heart’s best and holiest affections. Treasure every ray of light. Cherish every desire of the soul after God. Give yourselves the culture of spiritual thoughts and holy communings. You have seen but the first rays of the early dawn of His glory. As you follow on to know the Lord, you will know that His going forth is prepared as the morning. “The path of the righteous is as the light of dawn, that shineth more and more unto the perfect day.” Proverbs 4:18, R. V., margin. Having repented of our sins, confessed them, and found pardon, we are to continue to learn of Christ until we come into the full noontide of a perfect gospel faith. {8T 317.5}


Vidnesbyrd for menigheden bind 8 kapitel 47. 317.     Fra side 317 i den engelske udgave.tilbage

Vigtigt at søge den sande kundskab

[Til vore prædikanter, læger, lærere og alle andre, som findes beskæftigede i Herrens tjeneste, har jeg et budskab at frembære. Herren byder jer at komme højere op, at nå et helligere mål. I må have en meget mere dybtgående (318) erfaring, end I nogensinde har tænkt jer. Mange, som allerede er medlemmer af Guds store familie, ved kun lidt om, hvad det vil sige at beskue hans herlighed og blive forvandlede fra herlighed til herlighed. Mange af jer har nogen forståelse af Kristi ypperlighed og jeres sjæle fryder sig derved. I længes efter en fuldere, dybere forståelse af Frelserens kærlighed. I er utilfredse. Men bliv ikke mismodige. Giv Jesus jeres hjertes bedste og helligste følelser. Sæt pris på enhver lysstråle. Giv ethvert ønske i sjælen efter Gud næring. Opøv åndelige tanker og et helligt samfund med Gud. I har kun set de første stråler af morgengryet af hans herlighed. Når I søger efter at kende Herren, vil I erfare, at som morgenrøden er hans opgang vis. "De retfærdiges sti er som et skinnende lys, der bliver klarere og klarere indtil middag." Når vi har angret vore synder, bekendt dem og fået tilgivelse, så skal vi vedblive at lære af Kristus, indtil vi kommer ind i selve middagsglansen af en fuldkommen evangelisk tro. I Mesterens Tjeneste side 284]

------------
Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.