Åndelige gaver bind 2 kapitel 13. 83.     Fra side 83 i den engelske udgave.tilbage

Tilbage til Maine

På den rejse fik jeg vist at jeg skulle gennem mange pinsler, og at vi fik en trosprøve tilbage til Gorham, hvor mine forældre havde flyttet. Da vi var på vej tilbage blev jeg meget syg, og led meget. Mine forældre, mand og søster, gik sammen i bøn for mig; men jeg led stadig i tre uger. Vore naboer mente at jeg ikke kunne leve. Jeg besvimede ofte som en død; men som svar på bøn kom jeg til live igen. Mine pinsler var sådan at jeg bad dem omkring mig, ikke at bede for mig, for jeg mente at deres bønner forhalede mig mod mine lidelser. Bror og søster Nichols hørte mine lidelser, og deres søn Henry besøgte os, kom med ting der trøstede mig. Mine lidelser blev større indtil ethvert åndedræt kom med en suk. Naboerne opgav mig til døden. Mange bønner er blevet sendt til Gud, for min skyld, alligevel behagede det Herren at prøve vor tro. Efter at andre havde bedt, begyndte bror Henry at bede, og lod til at være meget bebyrdet, og med Guds kraft hvilende på sig, rejste han sig fra sine knæ, gik tværs hen over lokalet og lagde sine hænder på mit hoved, og sagde: "Søster Ellen, Jesus Kristus gør dig hel," og faldt afmattet tilbage af Guds kraft. Jeg troede at det var Guds værk, og smerten forlod mig. Mit hjerte blev fyldt af taknemmelighed og fred. Mit hjertes sprog var: Der er ingen anden hjælp til os end Guds; vi kan ikke få fred uden at hvile hos ham og vente på hans frelse.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.