Historiske skildringer af syvendedags adventisternes udlandsmissioner kapitel 45. 213.     Fra side 213 i den engelske udgave.tilbage

Arbejde for menigheden

Da Kristus udpegede Peter til hans arbejde, vendte apostlen sig til en meddiscipel og spurgte: »Herre, hvordan skal det gå ham?« Jesus irettesatte ham venligt og sagde: »Hvad angår det så dig? Følg du mig!« Her er vort arbejde, - at se på Jesus, og efterligne hans karakter; og vi vil selv være meget ivrige, så vi ikke undlader at løfte den guddommelige standard. Jeg husker da vi ventede på Frelserens komme i 1844, hvor stor iver enhver havde for vide hvad der af hjertet var rigtigt over for Gud. Når vi samles, vil spørgsmålet stilles til hinanden: ”Brødre, har I set noget i mig som ikke er rigtigt? Jeg ved at vi ofte er blende i vore egne fejl, og hvis I har set noget forkert i mig, ønsker jeg at I siger det til mig.” Nogle gange vil fejlene blive peget ud, og vi vil alle bøje os for Gud og søge tilgivelse. Hvis der eksisterede strid eller fremmedgørelse, føler vi at vi ikke kan skilles før alle er i harmoni. Nogle gange ses brødre, som har vanskeligheder, gå bort sammen til et afsiddes sted for at bede til Gud, og de vil vende tilbage med deres hjerter knyttet i kærlighed. Fredens liflige ånd var i vore forsamlinger, og Guds herlighed var omkring os. De troendes ansigter skinnede af himlens lys.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.