Jesu liv kapitel 35. 239.     Fra side 336 i den engelske udgave.tilbage

„Ti stille, hold i inde!“

Der er endnu en åndelig lære i dette mirakel med at stille stormen. Ethvert menneskes erfaring bekræfter sandheden i ordene fra Skriften: „Men de ugudelige er som det oprørte hav, der ikke kan falde til ro … De gudløse har ingen fred, siger min Gud.“ Synden har ødelagt vor fred. Så længe selvet ikke er neddæmpet, kan vi ikke finde nogen hvile. Hjertets stærke lidenskaber kan ikke styres af nogen menneskelig kraft. Det formår vi lige så lidt, som disciplene formåede at standse den rasende storm. Men han, som fik bølgerne på Genezaret sø til at falde til ro, har talt fredens ord til hver eneste menneske. Hvor voldsomt uvejret end er, så vil de, der henvender sig til Jesus med råbet „Herre, frels os!“, blive reddet. Hans nåde, som forsoner sjælen med Gud, dæmper de menneskelige lidenskabers strid, og i hans kærlighed finder hjertet hvile. „Han fik stormen til at stilne, og havets bølger lagde sig; de blev glade, fordi det faldt til ro, og han førte dem til den havn, de ønskede.“ „Da vi nu er blevet gjort retfærdige af tro, har vi fred med Gud ved vor Herre Jesus Kristus.“ „Retfærdighed skaber fred, retfærdighed bringer ro og tryghed til evig tid.“

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.