Kristi illustrerende lektier kapitel 26. 370.     Fra side 370 i den engelske udgave.tilbage

“Venner ved uretfærdighedens mammon”

Efter at have fortalt lignelsen, sagde Kristus: ”Denne verdens børn handler langt klogere over for deres egne, end lysets børn gør.” Det er verdens vise mænd der viser større visdom og alvor for at tjene sig selv, end Guds bekendende børn gør i deres tjeneste for Ham. Sådan var det på Kristi tid. Sådan er det nu. Se på manges liv, som hævder at være kristne. Herren har begavet dem med evner, magt og indflydelse; Han har betroet dem penge, så de kan samarbejde med Ham i den store genløsning. Alle Hans gaver skal bruges til at velsigne menneskene med, for at afhjælpe lidende og trængende. Vi skal give den sultne føde, klæde den nøgne, sørge for enken og den faderløse, tjene den forpinte og den der trædes på. Gud har aldrig ønsket at den udbredte elendighed i verden skal eksistere. Han har aldrig villet at nogen skulle få en overflod af livets luksus, medens andres børn skal råbe efter brød. Midler der går udover livets fornødenheder, bliver betroet til mennesker til at gøre godt med, til at velsigne menneskeheden med. Herren siger: ”Sælg jeres ejendele og giv almisse.” Lukas 12,33. Vær ”være gavmilde og dele med andre.” 1 Timotius 6,18. “Når du vil holde en fest, så indbyd fattige, vanføre, lamme og blinde.” Luke 14,13. “Løse ondskabens lænker,” “og bryde hvert åg,” “sætte de undertrykte i frihed, og bryde hvert åg.” “Du deler dit brød med den sultne,” “giver husly til hjemløse stakler.” “Du har klæder til den nøgne.” “Mætter den forkuede.” Esajas 58,6. 7. 10. “Gå ud i alverden og prædik evangeliet for hele skabningen.” Markus 16,15. Dette er Herrens bud. Gør størstedelen af de bekendende kristne dette arbejde?

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.