And there are some who, having secured this worldly education, think that they can introduce it into our schools. There is constant danger that those who labor in our schools and sanitariums will entertain the idea that they must get in line with the world, study the things the world studies, and become familiar with the things the world becomes familiar with. We shall make grave mistakes unless we give special attention to the searching of the word. The Bible should not be brought into our schools to be sandwiched between infidelity. God’s word must be made the groundwork and subject matter of education. It is true that we know much more of this word than we knew in the past, but there is still much to be learned. {CT 16.1}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 1. 16.     Fra side 16 i den engelske udgave.tilbage

Sektion 1- Den højere uddannelse
Den afgørende kundskab

Og der er nogle som har sikret sig denne verdslige uddannelse, der tror at de kan introducere den i vore skoler. Der er hele tiden fare for at dem, som arbejder på vore skoler og sanatorier vil blive fortrolig med disse ting, verden bliver fortrolig med. Vi skal gøre alvorlige fejltagelser medmindre vi er særlige opmærksomme med at ransage ordet. Bibelen bør ikke indføres i vore skoler blot for at blive indeklemt i hedenskab. Guds ord bør gøres til fundamentet, og genstand for uddannelse. Det er sandt at vi ved meget mere om dette ord end vi vidste tidligere, men der er stadig meget at lære.

-------------------
Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.