Students, if you will watch and pray, and make earnest efforts in the right direction, you will be thoroughly imbued with the spirit of Christ. “Put ye on the Lord Jesus Christ, and make not provision for the flesh, to fulfill the lusts thereof.” Romans 13:14. Be determined that you will make the school a success. If you will heed the instruction given in the word of God you may go forth with a development of intellectual and moral power that will cause even angels to rejoice, and God will joy over you with singing. Under such discipline you will secure the fullest development of your faculties. Let not the buoyancy and the lust of youth through manifold temptations make your day of opportunity and privilege a failure. Day by day put on Christ, and in the brief season of your test and trial here below maintain your dignity in the strength of God, as co-workers with the highest agencies of heaven. {CT 103.3}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 11. 103.     Fra side 103 i den engelske udgave.tilbage

De studerendes opførsel

Studerende, hvis I vil våge og bede, og anstrenge jer alvorligst i den rigtige retning, vil I blive grundigt gennemsyret af Kristi ånd. »Ifør jer Herren Jesus Kristus, og plej ikke kødet, så begæringer vækkes.« Rom 13,14. Vær opsat på at I vil få en succes ud af skolen. Hvis I vil give agt på den undervisning der gives i Guds ord, kan i gå frem med en forstandsmæssig udvikling og moralsk kraft, som endog vil få engle til at fryde sig, og Gud vil glæde sig over jer med sang. Under en sådan disciplin vil I sikre jer den største udvikling er jeres evner. Lad ikke de unges frejdighed og lyst gennem mangfoldige fristelser gøre din dagligdag og privilegier til en fiasko. Påtag dig Kristus dag for dag, og fastholde din værdighed i (104) Guds styrke, under denne korte stund for din prøvelse og trængsel hernede, som medarbejder sammen med himlens højeste agenter.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.