Jesus did not, like many youth, devote His time to amusement. He studied the word until He became familiar with its sayings. Even in His childhood His life and all His habits were in harmony with the Scriptures, and He was skillful in their use.... Besides the written word, Jesus studied the book of nature, finding delight in the beautiful things of His own creation. He was in sympathy with humanity in all its varied joys and sorrows. He identified Himself with all—with the weak and helpless, the lowly, the needy, and the afflicted. {CT 178.2}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 22. 178.     Fra side 178 i den engelske udgave.tilbage

Kristus som den unge lærers eksempel

Jesus brugte ikke Sin tid på fornøjelser, som så mange unge ellers gør. Han studerede ordet, indtil Han blev fortrolig med hvad det siger. Også i Hans barndom var hans liv og Hans levevaner i harmoni med Skriften, og Han var dygtig til at bruge dem. . . Udover det skrevne ord, studerede Jesus naturens bog, fandt glæde ved de smukke ting Han selv havde skabt. Han havde sympati med menneskene i deres forskellige glæder og sorger. Han identificerede Sig selv med alle - med svage og hjælpeløse, ydmyge, trængende og forpinte.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.