Teachers should remember that they are not dealing with men and women, but with children who have everything to learn. And it is much more difficult for some to learn than for others. The dull pupil needs much more encouragement than he receives. If there are placed over these varied minds teachers who love to order and dictate and to magnify their authority, teachers who deal with partiality, having favorites to whom they show preference, while others are treated with exactitude and severity, confusion and insubordination will result. Teachers who are not blessed with a pleasant, well-balanced disposition may be placed in charge of children, but a great wrong is done to those whom they educate. {CT 192.2}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 25. 192.     Fra side 192 i den engelske udgave.tilbage

Under Kristi disciplin

Lærere bør huske på at de ikke har med mænd og kvinder at gøre, men børn der har alt at lære. Og det kan være meget mere vanskeligt for nogle at lære end andre. Og en langsom elev behøver meget mere opmuntring end han ellers får. Hvis der sættes lærer ind på (193) disse forskellige mennesketyper, som elsker at ordne, diktere og fremhæve deres myndighed, og der er lærer som behandler dem med forskellig forkærlighed, deres favoritter som de vil foretrække, medens andre behandles punktligt og strengt, så vil forvirring og opsætslighed blive resultatet. Lærer som ikke er velsignet med en behagelig og velafbalanceret natur kan få børn i deres varetægt, men gøre meget forkert mod dem de uddanner.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.