Unless the teacher realizes the need of prayer and humbles his heart before God, he will lose the very essence of education. He should know how to pray and what language to use in prayer. “I am the vine,” Jesus said, “ye are the branches: he that abideth in Me, and I in him, the same bringeth forth much fruit: for without Me ye can do nothing.” John 15:5. The teacher should let the fruit of faith be manifest in his prayers. He should learn how to come to the Lord and plead with Him until he receives the assurance that his petitions are heard. {CT 231.2}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 29. 231.     Fra side 231 i den engelske udgave.tilbage

Sektion 7 - Læreren og arbejdet
Nogle af den kristne lærers behov

Medmindre læreren indrømmer behovet for bøn og ydmyger sit hjerte for Gud, vil han miste hovedformålet med uddannelse. Han bør vide hvordan han beder og med hvilket sprog i bønnen. »Jeg er vintræet, I er grenene. Den, som bliver i mig, og jeg i ham, han bærer megen frugt; thi skilt fra mig kan I slet intet gøre.« Joh 15,5 Læreren bør lade troens frugt være i hans bønner. Han bør lære hvordan han kommer til Herren og beder indtrængende til Ham, indtil han får forvisning om at hans bønner høres.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.