Equalizing Labor The minds of thinking men labor too hard. They frequently use their mental powers prodigally; while there is another class whose highest aim in life is physical labor. The latter class do not exercise the mind. Their muscles are exercised, while their brains are robbed of intellectual strength; just as the minds of thinking men are worked while their bodies are robbed of strength and vigor by their neglect to exercise their muscles.... If the intellectual would to some extent share the burden of the laboring class, and thus strengthen the muscles, the laboring class might do less, and devote a portion of their time to mental and moral culture. Those of sedentary and literary habits should take physical exercise, even if they have no need to labor as far as means are concerned. Health should be a sufficient inducement to lead them to unite physical with mental labor. {CT 290.1}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 38. 290.     Fra side 290 i den engelske udgave.tilbage

Fysisk arbejde til studerende

Arbejdet standardiseres
Tænkende mænds sind arbejder for hårdt. De ødsler ofte deres mentale kræfter, medens det højeste mål i andre klasser er fysisk arbejde. Den sidstnævnte klasse bruger ikke sindet. Deres muskler anvendes, medens deres hjerner er frarøvet intellektuel styrke, ligesom tænkende mænd der arbejder medens deres legemer er frarøvet styrke og livskraft ved deres forsømmelse af muskler. . . . . Hvis den intellektuelle ville, i et vist omfang, dele arbejdsklassens byrde og således styrke musklerne, kunne arbejdsklassen gøres mindre og hellige en del af deres tid til mental og moralsk dannelse. Dem med stillesiddende og bogligt arbejde burde arbejde fysisk også hvis de har midler og ikke har brug for at arbejde. Sundhed bør være en tilstrækkelig foranledning til at få dem til at forene fysisk arbejde med åndeligt arbejde.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.