Students who have gained book knowledge without gaining a knowledge of practical work cannot lay claim to a symmetrical education. The energies that should have been devoted to business of various lines have been neglected. Education does not consist in using the brain alone. Physical employment is a part of the training essential for every youth. An important phase of education is lacking if the student is not taught how to engage in useful labor. {CT 307.3}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 41. 307.     Fra side 307 i den engelske udgave.tilbage

En praktisk oplæring

Studerende som har fået bogkundskaber uden kendskab til praktisk arbejde, kan ikke påberåbe sig (308) en symmetrisk uddannelse. De kræfter som er blevet brugt til forskellige forretningslinjer er blevet forsømte. Uddannelse består ikke i at bruge hjernen alene. Fysisk beskæftigelse er en del af den nødvendige oplæring hos alle unge. En vigtig fase af uddannelsen mangler, hvis den studerende ikke lærer hvordan man går ind i nyttigt arbejde.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.