In our school in Australia we educated the youth along these lines, showing them that in order to have an education that is complete, they must divide their time between the gaining of book knowledge and the securing of a knowledge of practical work. Part of each day was spent in manual labor. Thus the students learned how to clear the land, to cultivate the soil, and to build houses; and these lines of work were largely carried on in time that would otherwise have been spent in playing games and seeking for amusement. The Lord blessed the students who devoted their hours to learning lessons of usefulness. To the managers and teachers of that school I was instructed to say: {CT 310.1}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 41. 310.     Fra side 310 i den engelske udgave.tilbage

En praktisk oplæring

På vor skole i Australien har vi uddannet unge i disse linjer, viser dem at før uddannelsen er helt færdig, må de fordele deres tid mellem bogkundskaber og få kendskab til praktisk arbejde. En del af hverdagen skal bruges på manuelt arbejde. Således lærer de studerende hvordan de skal rydde landområdet, opdyrke jorden, og bygge huse; og tiden blev brugt meget på disse arbejdslinjer som ellers skulle bruges på at spille spil og søge fornøjelser. Herren velsignede de studerende som brugte deres timer til at lære nyttige lektier. Til ledere og lærere på den skole blev jeg instrueret til at sige:

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.