To some this work of entire transformation may seem impossible. But if this were so, why go to the expense of attempting to carry on a work of Christian education at all? Our knowledge of what true education means is to lead us ever to seek for strict purity of character. In all our association together we are to bear in mind that we are fitting for transfer to another world; the principles of heaven are to be learned and practiced; the superiority of the future life to this life is to be impressed upon the mind of every learner. Teachers who fail to bring this into their work of education fail of having a part in the great work of developing character that can meet the approval of God. {CT 56.3}


Råd til forældre, lærere og studerende kapitel 7. 56.     Fra side 56 i den engelske udgave.tilbage

Det himmelske mønster

For nogle virker dette fuldstændige forvandlingsarbejde helt umuligt. Men hvis det er sådan, hvorfor så give sig af med at gennemføre kristne uddannelser overhovedet? Vor kundskab til hvad sand uddannelse betyder, er at få os til at søge den reneste karakterrenhed. I al vor omgang med hinanden, skal vi have i tanke at vi udruste os til en anden verden; himlens (57) principper skal læres og praktiseres; og det fremtidige livs overlegenhed over for dette liv, skal indprentes i enhver elevs sind. Lærer som ikke tager dette med i deres uddannelsesarbejde får ikke andel i det store karakterudviklingsarbejde, som Gud kan anerkende.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.