Vejen til Kristus kapitel 7. 90.     Fra side 62 i den engelske udgave.tilbage

Kendemærker på en Jesu discipel

Før faldet var det muligt for Adam at udvikle en retfærdig karakter ved lydighed mod Guds lov. Men da han syndede, mislykkedes dette for ham. På grund af hans synd er vor natur fordærvet, så vi ikke kan gøre os selv retfærdige. Fordi vi er syndige og vanhellige, kan vi ikke til fuldkommenhed adlyde en hellig lov. Selv har vi ingen retfærdighed. Vi kan ikke opfylde Guds lovs krav. Men Kristus har skaffet en udvej for os. Han levede på Jorden under de samme prøvelser og fristelser som vi. Han levede et syndfrit liv. Han døde for os, og nu tilbyder han at tage vore synder og at give os retfærdighed. Hvis du overgiver dig til ham og tager imod ham som din frelser, vil du for hans skyld blive regnet for retfærdig, hvor syndigt dit liv end måtte have været. Kristi karakter sættes i stedet for din karakter, og Gud antager dig, som om du aldrig havde syndet. Ja, mere end dette: Kristus forvandler hjertet. Han bor i dit hjerte ved troen. Du må bevare denne forening med ham ved tro og ved bestandig at overgive din vilje til ham. Så længe du gør dette, vil han virke i dig både at ville og at virke, for at hans gode vilje kan ske. Da kan du sige: "Og det liv, jeg nu lever i kødet, det lever jeg i troen på Guds Søn, som elskede mig og gav sig selv hen for mig." Gal. 2, 20. Jesus sagde til sine disciple: "Thi det er ikke jer, som taler, men jeres Faders Ånd, som taler gennem jer." Matt. 10, 20. Når Kristus således virker i dig, vil du vise den samme ånd og gøre de samme gerninger - retfærdighedens og lydighedens gerninger.

Sætning:
- skal ændres til:
navn og/eller e-mail:

Oversætterens indentitet er ikke nævnt her. Ændringen foretages efter vurdering.