Helse og livsglede kapitel 16. 175.     Fra side 228 i den engelske utgave.tilbake

Bønn for de syke

Syndsbekjennelse
Vi må gjøre det klart for dem som ønsker forbønn for å bli friske, at å bryte Guds lov, enten fysisk eller åndelig, er synd, og at de for å kunne motta Guds velsignelser må bekjenne og avstå fra synd. Skriften byr oss: "Bekjenn derfor deres synder for hverandre og be for hverandre, for at dere kan bli helbredet." Jak 5: 16. Når noen ber om forbønn, så fortell dem noe slikt som dette: "Vi kan ikke lese hjerter eller vite hvilke hemmeligheter du har skjult i ditt liv. Dette er noe bare du selv og Gud kjenner til. Dersom du angrer dine synder, så er det din plikt å bekjenne dem." Hemmelige synder må bekjennes for Kristus, den eneste mellommann mellom Gud og mennesker. For "hvis noen synder, har vi en talsmann hos Faderen, Jesus Kristus, Den Rettferdige". l Joh 2:1. Enhver synd er en urett mot Gud, som vi må bekjenne for ham gjennom Kristus. Enhver åpenlys synd bør en bekjenne åpenlyst. Har en begått urett mot et medmenneske, bør en gjøre det godt igjen. Dersom noen som søker.å vinne helsen tilbake, har gjort seg skyldig i ond tale eller sådd splid i hjemmet, i nabolaget eller i menigheten og vært årsak til fiendskap og strid, eller dersom de ved sitt dårlige eksempel har ledet andre til å synde, så må alt slikt bekjennes for Gud og for dem en har gjort urett mot. "Dersom vi bekjenner våre synder, er han trofast og rettferdig, så han forlater oss syndene og renser oss fra all urettferdighet." l Joh 1:9.

Feil setning:
- må endres til:
navn og/eller e-post:

endring efter vurdering.