Vitnesbyrd for menigheten bind 1 kapitel 49. 242.     Fra side 242 i den engelske utgave.tilbake

Full helligelse

Søster K., jeg så at du hadde et verk å utføre. Du må avdø fra stolthet og la sannheten få hele din interesse. Din evige interesse er avhengig av den kursen du følger nå. Skal du oppnå evig liv, må du leve for det og fornekte selvet. Gå ut fra verden og skill deg fra den! Ditt liv må være preget av nøkternhet, årvåkenhet og bønn. Engler våker over din karakterutvikling og veier din moralske verdi. Alle våre ord og handlinger blir gått igjennom hos Gud. Det er en fryktelig og høytidelig tid. Vi må ikke bygge håpet om evig liv på svake grunnvoller. Det er noe som må ordnes mellom Gud og din egen sjel. Noen vil støtte seg til andres vurdering og erfaring i stedet for å gjøre noe for å foreta en grundig ransakelse av sine egne hjerter. De fortsetter i månedsvis og årevis uten noe vitnesbyrd om Guds Ånd eller noe bevis på at Gud har tatt imot dem. De bedrar seg selv. De har et formodet håp, men mangler de vesentlige egenskaper hos en kristen. Først må det skje et grundig verk i hjertet, og så vil deres handlinger godkjenne det opphøyde, edle preg som kjennetegner en sann Kristi etterfølger. Skal vi leve etter vår tro, krever det en innsats og et moralsk mot.

Feil setning:
- må endres til:
navn og/eller e-post:

endring efter vurdering.