Vitnesbyrd for menigheten bind 1 kapitel 63. 321.     Fra side 321 i den engelske utgave.tilbake

Misunnelse og uvenlig kritikk

(321) Dette arbeides vekt og ansvar fører til stor omhyggelighet og gir søvnløse netter og fremkaller alvorlig, inderlig og tårefull bønn til Gud. Herren har ledet min mann videre til å ta den ene ansvarstyngede stilling etter den andre. Kritikk fra hans brødre presser hans sjel med kval, likevel må han ikke snuble i arbeidet. Medarbeidere med et skinn av gudfryktighet, motsetter seg ethvert skritt som Gud leder ham til å ta, og hans kostbare tid må brukes på å reise fra sted til sted og med kval arbeide blandt brødre for å rette opp i det som disse bekjenende brødre har gjort istand. Stakkarsdødelige! De tar feil av tingene; de har ikke en sann forståelse av hva en kristen er. Dem, som har vært tvunget til å frembære et tydelig og klart vidnesbyrd, som i frygt for Gud irettesetter feil, som arbeider med all deres energi for å bygge opp Guds folk og grunnfeste dem på viktige punkter i den nærværende sannhet, har alt for ofte fått kritikk i stedet for forståelse og hjelp, mens dem, som deg selv, har tatt et forbeholdent standpunkt, anses for å være helliget og å ha en saktmodig ånd. Gud ser ikke slik på dem. Forløperen for Kristi første komme var en meget klart talende mann. Han irettesatte synd og kaldte tingene ved deres rette navn. Han la øksen ved treets fot. Han henvendte seg til en gruppe konvertitter (person som ønsker å skifte religion) som kom for å bli døbt av ham i Jordan: ”Ormeyngel! hvem gav dere den tanke å fly fra den kommende vrede? Så bær da frukt, som er omvendelsen verdig,... Øksen ligger allerede ved roten av trærne; så skal da hvert tre, som ikke bærer god frukt, hugges ned og kastes i ilden.”

Feil setning:
- må endres til:
navn og/eller e-post:

endring efter vurdering.