Vittnesbörd till Predikanter och Bibelarbetare kapitel 4. 48.     Från sida 48 i den engelska utgåva.tillbaka

Kvarlevans församling är icke Babylon

Har personer, som påstår sig äga ljus angående församlingen, gått denna väg? Har de gått till dem, som är Guds utvalda, för att bära ett levande vittnesbörd, och gett dem bevis för, att detta nya ljus gör dem mera dugliga till att bereda ett folk på att stå på (49) Guds stora dag? Har de sökt råd hos dem, som har och fortgående bär sanningen, och ger världen det sista varningsbudskapet? Har de rådgjort med dem, som har ingående erfarenhet av det, som hör till Gud? Varför närvarade inte dessa människor, som är så fulla av nitiskhet för saken, vid Generalkonferensen hållen i Battle Creek, så som de uppriktiga individerna i Jerusalem vid utgjutandet av den Helige Ande? Vid verkets stora hjärta öppnade människor sig för ljusets rikedomar; och medan Herren utgöt Sin Ande över folket, erhöll då dessa personer den himmelska smörjelsen? Medan Guds Andes djupgående verkningar visades ibland folket, och själar blev omvända, och hårda hjärtan gjordes mjuka, fanns det sådana, som lyssnade till Satans förslag, och de eggades med iver från nedan till att gå åstad och proklamera, att flocken som tar emot den Helige Ande och särlaregnet samt härligheten, som skall lysa upp hela jorden, den är Babylon. Gav Herren dessa budbärare deras budskap? Nej, för det var icke sanningens budskap.

Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.