Grundsatser för Kristen Utbildning kapitel 59. 463.     Från sida 463 i den engelska utgåva.tillbaka

Korrekt Skoldisciplin

Vi behöver överväga situationen, och avgöra, vad våra mål är. Jag hyser ett djupt intresse för unga män och kvinnor, som har skrivit in sig i Herrens här. Min kärlek till Jesus Kristus genomsyrar mig med en kärlek till alla de själar Kristus dog för. Orden: ”vi är Guds medarbetare” betyder mycket. {Första Korintierbrevet 3:9.} Ingen kan bestämma villkoren för Gud. Vi är den levande Gudens tjänare, och alla, som skall utbildas på våra skolor, skall läras upp till medarbetare. (464) De skall verka, för att få korrekta principer. De skall förbinda sig med Kristus i tro. Därmed skapar de stor tillfredsställelse i det himmelska universum. Om varje frivillig i Herrens här gör sitt bästa, gör Gud resten. De skall inte kalla något för sitt eget. När de kämpar för segern, skall de kämpa lagenligt. Ordet skall vara deras undervisare. Ohelgad äregirighet hjälper dem inte framåt, ty endast Gud kan ge dem sann visdom och förståelse; men Han tänker inte samarbeta med Satan. Om de värnar missunnsamhet och ohelig äregirighet, om de kämpar för segern för mänsklig äras skull, fylls sinnet med förvirring. Gör Ert bästa. Gå så snabbt framåt som möjligt, för att uppnå en hög nivå i andliga ting. Försänk jaget i Jesus Kristus, och ha alltid som mål, att ära Hans namn. Tänk på, att talanger, lärdom, ställning, rikedom och inflytande är gåvor från Gud; de skall därför alltid helgas åt Honom. Försök, att få en utbildning, som kvalificerar Er till, att vara förvaltare av Kristi Jesu mångfaldiga nåd, tjänare under Kristus, som fullgör Hans påbud.

Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.