Utvalda budskap 1 kapitel 45. 261.     Från sida 265 i den engelska utgåva.tillbaka

Jag sänder er

Även om en församling bara består av fattiga människor, okända och utan högre utbildning, kan de utöva ett inflytande för tid och evighet, om de tror och ber. Om de i enkel, barnslig tro griper tag i och litar på löftena i Guds ord, kan de uträtta mycket gott. Om de låter ljuset lysa, blir Kristus förhärligad i dem, och hans rikes sak kommer att främjas. Om de förstår att de kommer att bli tvungna att avlägga räkenskap för Gud, kommer de att försöka finna öppningar för verksamhet, och de kommer att lysa som ljus i världen. De kommer att vara ivriga och uppriktiga exempel på vad det innebär att främja Guds plan för människors frälsning. De fattiga och de oskolade kan, om de vill, bli elever i Jesu skola, och han kommer att lära dem sann visdom. Ett ödmjukt liv i enkel, barnslig tillit, sann fromhet och sann kristendom kommer effektivt att påverka medmänniskor. Personer med hög utbildning kommer att ha en tendens till att lita mer på sina kunskaper än på Gud. Ofta försöker de inte att lära känna Guds väg genom att kämpa allvarligt med honom i bön och genom att i tro gripa tag i hans löften. De som har smorts av den Helige Ande, kommer att arbeta i Kristi anda. De kommer att försöka att få i gång samtal med andra för att få dem att lära känna Gud och den som han har sänt, Jesus Kristus, ty det innebär evigt liv. De kommer att bli levande brev som berättar för människorna om världens ljus.

Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.