Utvalda budskap 2 kapitel 3. 28.     Från sida 29 i den engelska utgåva.tillbaka

Forna tiders fanatism kommer att upprepas.

Inte ens nu befinner vi oss utom fara. Varje människa som deltar i att förmedla varningsbudskapet till världen, kommer att bli hårt frestad att välja en väg genom livet som kommer att förneka tron. Som arbetare måste vi stå enade om att ta avstånd från och fördöma allt som i minsta grad leder till det onda i vår relation till varandra. Vår tro är helig. Vårt uppdrag är att försvara Guds lags ära. Dess karaktär för ingen ner på en låg nivå i tanke eller uppförande. Det är många som gör anspråk på att tro och framhålla sanningen, men som blandar sanning med det som är fel, och deras egna fantasifulla idéer. Men det finns en upphöjd plattform som vi kan stå på. Vi måste tro och förkunna sanningen sådan som den är i Jesus. Helighet i hjärtat kommer aldrig att leda till orena handlingar. När en som gör anspråk på att förkunna sanningen, har en benägenhet att vara mycket tillsammans med unga kvinnor, eller till och med sådana som är gifta, samtidigt som han på ett förtroligt sätt lägger sin hand på dem, eller ofta pratar med dem på ett förtroligt sätt, ta er då i akt för honom. Sanningens rena principer har inte gjort intryck på hans själ. Sådana människor samarbetar inte med Jesus. De är inte i Kristus, och Kristus är inte i dem. De behöver en grundlig omvändelse innan Gud kan erkänna deras tjänst.

Fel sättning:
- måste ändras till:
namn och/eller e-mail:

Ändring efter värdering.